כתבות ומאמרים

תקשורת שיווקית

יום רביעי, 4 ביולי 2012, 11:52 מאת: הלל צבי

תקשורת שיווקית הוא חלק בלתי נפרד מעולמנו. הוא נמצא בכל מקום. משלטי החוצות, דרך הפרסומות בעיתונים, בטלוויזיה, באינטרנט ואפילו בקולנוע. אחד מהמפתחות להצלחת עסק הוא הפרסום. פרסום אשר נבנה ונעשה על ידי התקשורת השיווקית. תקשורת שיווקית בונה מציאות. בפועל כל אמצעי התקשורת משמשים בצינור להגיע אל קהל לקוחות עצום. לדבר זה דרושים המוחות הכי יצירתיים ומכשרים שיש.


מי הוא קהל היעד ללימודי תקשורת שיווקית?
קהל היעד של לימודי תקשורת שיווקית רב ומגוון, וככל שהביקוש ללמוד מקצוע זה עולה, כך גם עולות דרישות הקבלה על ידי מוסדות הלימוד כדי להבטיח שרק הטובים ובעלי הפוטנציאל הגובה ביותר להצלחה יגיע. בין קהל היעד אפשר למצוא גם מנהלי שיווק ובעלי חברות קטנות ובינוניות, מנהלים ובכירים וגם מקדמי אתרים אשר מעוניינים לרכוש תואר המקנה כלים לקידום העסק, לפרסומו ולשיווקו 

מהם נושאי הלימוד בלימודי תקשורת שיווקית?
נושאי הלימוד בתחום זה הם רבים, ומשתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. בין הנושאים הנלמדים בתחום השיווק ניתן למצוא: מבוא לשיווק אשר מכיר את התפישה השיווקית לאת תמהיל השיווק, יחסי ציבור ופסיכולוגיה, מהו מידע שיווקי ומהם מחקרי שוק, התנהגות צרכנית, מהי אסטרטגית שיווק לעסקים, מהו שיווק ישיר וקידום מכירות. בתחום התקשורת אפשר למצוא את הנושאים הבאים – תקשורת דיגיטאלית, אודיו, עיתונים, טלויזיה וקולנוע, אריזות, תערוכות ועוד. ניתן למצוא גם קורסים בנושאים כמו קידום אתרים, כתיבה וניהול תוכן באינטרנט, שיווק באינטרנט, איך הופכים את המבקרים באתר ללקוחות ועוד

במה אפשר לעסוק?
מי שיסיים בהצלחה את לימודי תקשורת שיווקית יוכל להשתלב במערכות פרסום ובחברות פרסום, בתעשיית הטלוויזיה, העיתונות, הרדיו ושאר כל התקשורת. בתחום השיווקי ניתן לעסוק בתחום הייעוץ השיווקי, עיסוק כרעיונאי או כתקציבאי ועוד.

לימודי תקשורת